مشاوره تغییر رفتار تغذیه

بسیاری از افراد دوست دارند که وزن خود را کم کنند یا وزن خود را زیاد کنند ولی تمایلی به گرفتن رژیم غذایی ندارند ، برای این افراد یک راهکار جدید به وجود آمده که آن تغییر رفتارهای غذایی می باشد که در چند سال اخیر در دنیا به این مسئله توجه شده که با مشاوره تغییر رفتار تغذیه و تغییر شیوه زندگی می توانیم این کار را انجام دهیم .

بر اساس علم ارتقاء سلامت ما می توانیم در طی حدود ده جلسه رفتارهای غذایی را که داریم به راحتی تغییر دهیم و بدون آنکه از رژیم های غذایی سختی پیروی کنیم از وزن مناسب برخوردار شویم و بر وزن و سلامت بدن خود کنترل داشته باشیم .

مشاوره تغییر رفتار غذایی و اهمیت مصرف صبحانه

این موضوع که بسیاری از افراد دچار اضافه وزن و چاقی می شوند به علت دریافت انرژی خیلی بالا نیست بلکه  در بسیاری از موارد علت اصلی عدم مصرف صبحانه یا داشتن یک صبحانه ناکافی می باشد اما نکته بسیار مهم آن است که شما باید به یک تغییر در رفتار تغذیه ای برسید که در رژیم غذایی شما بهترین وعده غذایی ، وعده صبحانه می باشد . البته ترکیب صبحانه هم بسیار مهم می باشد .

۲ منبع مهم در صبحانه

در ترکیب صبحانه باید دو ماده مغذی حتما وجود داشته باشد .

منابع پروتئینی و منابع کربوهیدرات و نشاسته ای

  • منابع پروتئینی که می تواند در صبحانه قرار بگیرد شامل شیر و لبنیات و بالاخص در گروه لبنیات بهترین ماده غذایی پنیر ها می باشد.
    انواع و اقسام پنیرهایی که در بازار وجود دارد می تواند با توجه به شرایط فرد استفاده شود . البته مقدار پنیر هم بسیار مهم است و مقادیر بسیار کم آن نمی تواند تامین کننده منابع مغذی مورد نیاز باشد.
  • دومین موردی که باید به آن توجه شود منابع نشاسته ای یا کربوهیدراته است.
    برخلاف تصور عامه مردم که هر نوع نانی را می توانیم مصرف کنیم باید به این نکته توجه کرد که بهترین نان هایی که در وعده های غذایی صبحانه می توان مصرف کرد نان های سبوس دار هستند.

تشخیص نان سبوس دار

البته هر نوع نانی ، نان سبوس دار نیست برای آن که تشخیص دهیم که نان هایی که عنوان می شود که سبوس دار هستند ، واقعا دارای سبوس می باشند یک روش ساده تشخیص آن است که اگر یک برش نان را معادل یک کف دست کامل در وعده صبحانه استفاده کنید باید حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم احساس سیری کنید.
اگر حس می کنید که با خوردن نان ولع شما به خوردن نان بیشتر می شود نشان می دهد که آن نان کم سبوس می باشد.

اگر فرد از وعده های صبحانه غیر مغذی مانند کیک و شیر و یا چای خالی استفاده کند یا مصرف مواد بسیار شیرین و چرب مثل کره و مربا در وعده غذایی اشتباهی رایج می باشد.

عکس مشاوره تغذیه
عکس مشاوره تغذیه

اهمیت مصرف صبحانه در کودکان

همانطور که بیان شد یکی از وعده های مهم غذایی صبحانه می باشد زیرا بدن مانند موتوری که کار نمی کرده و باید استارت زده شود و موتور درجا گرم شود می باشد، صبحانه سیستم دفاعی بدن ، سیستم فکر و اندیشه  و دستگاه گوارشی را به کار می اندازد.

کودکانی که میل به صبحانه ندارند

گاهی کودکان میل به مصرف صبحانه ندارند و تحقیقات نشان می دهد که علت عدم میل آن ها به صبحانه دیر خوابیدن آن ها است .

باید کودکان را عادت داد که قبل از ساعت ۹ به رختخواب بروند در این صورت صبح با نشاط از خواب برمی خیزند و همینطور در رابطه با صبحانه از صبحانه های مورد علاقه کودکان استفاده کنید .

 پرستاری در منزل طبیب اول  ، با دارا بودن  کادر درمانی و پرستاران حرفه ای و مجرب می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان با مجهزترین دستگاه های پزشکی و درمانی، انجام دهد.  

به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های انتهای صفحه تماس حاصل فرمایید

نتیجه

اصرار و تهدید در رابطه با صبحانه خوردن نباید به عمل آورد و باید با زود بیدار شدن والدین و دیدن عملی عادت به خوردن صبحانه در خانواده کودکان را به این وعده غذایی عادت داد .

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، پلاک ۶۲۶ طبقه اول

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی همیشگی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =