پرستاری در منزل | طبیب اول

خدمات درمانى در منزل ( درمان در منزل )

خدمات درمانى در منزل شامل بخش وسیعى از خدمات پزشکى ،درمانى، تشخیصى و پرستارى در منزل است که در مواقع بیمارى و اسیب دیدگى مى توان به افراد در محل زندگی شان ارائه کرد.

دریافت خدمات در منزل علاوه بر آن که در وقت و هزینه هاى شما صرفه جویى خواهد کرد،سهل الوصول تر است وبه همان اندازه که در بیمارستان شفا بخش و مؤثر است مفید فایده خواهند بود.

مثال هایى از این خدمات قابل ارائه شامل موارد زیر است:

  • مراقبت از زخمهاى دیابتى، زخم بستر، پایش و کنترل جراحت محل عمل
  • تزریقات وریدى و عضلانى (انجام برخى تزریقات خاص نظیر هپارین)
  • برقرارى امکان تغذیه وریدى و جبران مایعات و الکترولیت ها از طریق برقرارى راه وریدى (سرم )
  • آموزش به بیماران و همراهان جهت طى مراحل درمان و بازتوانى پس از اعمال جراحى

پایش و کنترل دقیق علائم بالینى وحال عمومى بیمارانى که در شرایط حاد و بحرانى نظیر کما به سر مى برند و ایجاد امکانات لازم براى مراقبت از بیماران ICU در منزل؛ این کار بیمار شما را در شرایط خاص و منحصر به فرد قرار گیرى در میان اعضاى خانواده و دور شدن از محیط آلوده بیمارستان و جلوگیرى از ابتلا به عفونت هاى بیمارستانى قرار مى دهد و به سپرى شدن آسان تر این دوران کمک مى کند.

درمان در منزل  از جمله مواردی است که مرکز پزشکی پرستاری طبیب اول اعمال می دارد. همچنین این مرکز با دارا بودن بهترین و مجرب ترین کادر پزشکی و پرسنلی ، آماده ی ارائه ی خدمات به شما عزیزان می باشد.  به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس : ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸ و ۷۷۰۳۳۰۲۴

کانال  اینستاگرام

درمان درمنزل چه مزایایى نسبت به بسترى در بیمارستان دارد؟

١-به بازگشت سریع تر بیمار به شرایط قبل کمک مى کند.

٢-از رفت وآمد هاى افراد خانواده به محیط استرس زاى بیمارستان جلوگیرى مى کند.

٣-از ابتلا به عفونت هاى بیمارستانى جلوگیرى مى کند.

۴-به قطع هر چه سریع تر وابستگى بیمار به بیمارستان و بازگشت به زندگى قبلى کمک مى کند.

۵-به صرفه جویى در هزینه ها کمک مى کند در حالی که بیمار شما کاملا به صورت خصوصى و در خانه خودش مورد مراقبت قرار مى گیرد.

خدمات-درمانی-در-منزل-

روند ارائه خدمات بالینى در منزل به چه صورت است؟

روال کار به این صورت است که ابتدا بیمار توسط پزشکان مجرب همین مرکز مرکز پرستاری در منزل طبیب اول ویزیت مى شودسپس ؛

-در صورتی که بیمار شما تحت درمان یکى از همکاران پزشک باشد ما نحوه اجراى دستورات پزشک معالجتان را بررسى مى کنند واشتباهات احتمالى شما را پیدا مى کنند و براى رفع آن اقدامات لازم را انجام مى دهند.

در صورتی که بیمار شما نیاز به انجام مشاوره هاى تخصصى داشته باشد همکاران پزشک ما بر بستر بیمارتان حاضر خواهند شد.

براى تمام بیمارانى که تحت درمان پزشکان این مرکز قرار مى گیرند پرونده پزشکى تشکیل مى گردد و اطلا عات مربوط به بیمار در آن درج مى گردد تا شما بتوانید در مواقع لزوم از آن استفاده کنید (اطلاعاتى مانند لیست داروهاى مصرفى ،عکس هاى رادیولوژى،آزمایشات و….)

یکى از خدماتى که مرکز طبیب اول به بیماران و سالمندان ارائه خواهد داد مراقبین ،پرستاران و همراهانى است که شما براى نگهدارى از بیمار یا سالمندتان به آن ها احتیاج دارید.

پرستاران پس از ویزیت بیمار شما توسط پزشکان مرکز و ویزیت سالمند شما توسط روانشناس مرکز به فرا خور حال در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا ضمن خدمت رسانى به بیمارتان امکانات آسایش شما را فراهم کنند.

این مراقبین به صورت روزانه و حتى گاهى چند بار در روز شرایط بیمارتان را به پزشکان مرکز اطلاع مى دهند و دستورات لازم را کسب مى کنند این همکاران ما وضعیت تغذیه و کفایت رژیم دارویى بیمارتان را بررسى مى کنند و به ما گزارش مى دهند.

در مورد بیماران صعب العلاج (نظیر بیماران شیمى درمانى/بیماران دیالیزى و آلزایمر و…) ما با تشکیل پرونده پزشکى براى آن ها و پایش دقیق وضعیت آن ها و در صورت لزوم تماس با پزشک معالجشان امکانات نگهدارى این عزیزان را در منزل فراهم مى کنیم و نیاز به مراجعه به بیمارستان را به حداقل مى رسانیم.

به طور کلى هدف جوامع بهداشى-درمانى هر کشور از راه اندازى سیستم هاى ارائه مراقبت در منزل ،کم کردن میزان مراجعات غیرضرورى به بیمارستان و به تبع آن کم کردن میزان ازدحام در بیمارستان ها و بهبود خدمات رسانى در بیمارستان ها از یک طرف و ترخیص بیماران تحت درمان در بیمارستان ها هرچه زودتر و طى شدن مراحل بازتوانى و درمان در منزل مى باشد.

این کار خطر عفونت هاى بیمارستانى را کم مى کند و بیمار شما در خانه خودش و در بین اعضاى خانواده مراحل نقاهت و بازتوانى را طى مى کند ضمن آن که نیاز بستگان بیمار را براى رفت و آمد مکرر به بیمارستان و قرارگیرى در یک محیط آلوده و استرس زا مرتفع مى سازد.

از جمله دیگر خدمات قابل ارائه شامل کلیه اقدامات تشخیصى نظیر آزمایشات خون، رادیولوژى ،سونوگرافى، اکوکاردیوگرافى…..مى باشد.

خدمات-درمانی-در-منزل

فیزیو تراپى و کمک به بازتوانى بیماران و سالمندان از اقدامات ارزشمند قابل ارائه به بیماران است.

در پایان، آن که باز گرداندن سلامتى به شما در سایه آرامش و اطمینان خاطر هدف و آرزوى ما در مرکز طبیب اول مى باشد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۱ دیدگاه

  • خیلی مقالتون برام جالب بود می خواستم ببینم شما برای درمان در منزل با بیمه ای هم قرارداد دارید مثلا بیمه تامین اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =