مراقبت های پرستاری بیماران تشنجی

مراقبت های پرستاری بیماران تشنجی امری بسیار مهم می باشد ، همانطور که مستحضر هستید تشنج نشات گرفته از تخلیه ناگهانی و عصبی سلول های مغز می باشد . تشنج در واقع ترکیبی از تمام فعالیت های حرکتی، حسی و روانی مغز است که این بیماری می تواند تمام مغز یا بخشی از آن را درگیر نماید.

حالت های مختلف تشنج

تظاهرات مختلفی می تواند در هنگام تشنج بروز نماید که این تظاهرات بسته به اینکه از کدام قسمت مغز نشات گرفته متفاوت است و این تظاهرات می تواند هر کدام به صورت تنها و یا ترکیبی بروز نماید .

مراقبت های پرستاری بیماران تشنجی
مراقبت های پرستاری بیماران تشنجی

علائم بیماری تشنج

هر کدام از این تظاهرات به صورت گیجی و خواب آلودگی می تواند بروز نماید . تشنج می تواند به صورت اختلالات حرکتی، اختلالات حسی، اختلالات کنترل ادرار و مدفوع، اختلالات حافظه، اختلال در سیستم خودکار بدن، اختلالات رفتاری و روانی، اختلالات بینایی و سردرد و سرگیج خود را نشان دهد .

انواع تشنج

معمولا تشنج به دو بخش منطقه ای و عمومی تقسیم بندی می شود . تشنج منطقه ای از یک قسمت مغز نشات می گیرد اما تشنج عمومی از تخلیه بار الکتریکی مغز رخ می دهد .

تشخیص تشنج

در برخورد اول با بیمار مشکوک به حمله تشنج ابتدا باید بررسی شود که آیا تشنج اتفاق افتاده است یا خیر .

به همین منظور ابتدا از بیمار و اطرافیان فرد شرح حال دقیقی پرسیده می شود و وجود یک شرح حال خانوادگی به تشخص کمک می کند . همچنین بررسی های آزمایشگاهی، تصویر برداری، انجام نوار مغز می تواند در تعیین اینکه این حمله می تواند کمک نماید .

تدابیر پرستاری در خلل بروز حملات تشنجی

مسئولیت شاخص پرستار بررسی و تهیه شرح حالی از نوع حملات تشنج می باشد. معمولا ماهیت حملات تشنجی نوع درمان را مشخص می کند. اقدامات لازم قبل از بروز تشنج عبارت است از :

بهتر است فرد در ناحیه به دور از شلوغی و هیاهو، خلوت باشد.

در این زمان بهتر است بیمار بر روی زمین قرار بگیرد و در حین سعی نماید آسیبی به ناحیه سر بیمار وارد نشود و از یک بالشت نرم زیر سر بیمار قرار دهد .

لباس های تنگ را باز نمایید !

در صورتی که بیمار لباس های تنگ برتن دارد بهتر است این لباس ها که موجب فشار به بدن می شود را باز نمایید .

در صورتی که قبل از بروز حمله تشنج در کنار فرد بودید سعی نمایید یک ایروی دهانی برای فرد بگذارید در غیر این صورت اگر حین تشنج دهان بیمار قفل شده بود بهتر است از فشار آوردن به منظور باز کردن دهان خودداری ورزید زیرا این روند می تواند موجب بروز آسیب دیدگی دهان و دندان شود .

سعی نماید در صورت امکان بیمار را به سمت پهلو بخوابانید و سر آن را به سمت جلو خم کنید تا تخلیه کف به راحتی انجام شود .

مرکز خدمات پزشکی و پرستاری طبیب اول شیوه مدرن پرستاری در منزل می باشد، که با استفاده از تجهیزات کامل پزشکی و دارا بودن کادر مجرب درمانی و پرستاران حرفه ای می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان ارائه دهد. به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های پایین محتوا تماس حاصل فرمایید

تدابیر پرستاری بعد از تشنج

پس از تشنج بهتر است از باز بودن راه هوایی مطمئن شوید و بیمار را به پهلو بخوابانید . پس از بروز تشنج عمومی ممکن است به مدت بسیار کوتاه نفس کشیدن قطع شود .

آشنایی بیمار با محیط

پس از اتمام حملات تشنج و هوشیاری کامل بیمار را با محیط پیرامون آشنا نمایید .

در صورتی که بیمار پس از حملات تشنج دچار هیجانات شدیدی شد سعی نماید او را آرام نماید و در این زمان می توانید از یک تعداد وسایل به منظور آرام کردن وی استفاده نمایید .

پیشنهاد ما به شما سروران گرامی

گاهی اوقات مراجعه به مراکز درمانی به دلایل مختلف اعم از ترافیک های بین شهری، حجم بالای بیمار و صف های طولانی نوبت دهی برای برخی از افراد سخت و آزار دهنده است .

استفاده از تدابیر درمانی

بنابراین طبق تدابیر درمانی، امروزه ارائه خدمات پرستاری در منزل با قیمت مناسب راه کاری موثر و مفید در عرصه ی خدمات رسانی به افراد جامعه می باشد.
در راستای ارائه ی خدمات با کیفیت، مرکز خدمات پزشکی و پرستاری طبیب اول ، کادری مجرب و تجهیزات پیشرفته ای را بکار گرفته است تا رضایت و آرامش خاطر شما عزیزان را فراهم سازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به بهترین مرکز پرستاری در تهران مراجعه نمایید .

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، واحد۵

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =