گرفتن فشار خون در منزل - طبیب اول

گرفتن فشار خون در منزل

اهمیت فشار خون بالا وعوارض شدید آن خوشبختانه در سالیان اخیر برای بسیاری از افراد مشخص شده است و گرفتن فشار خون در منزل امری بسیار کمک کننده است.

گرفتن فشار خون صحیح اهمیت ویژه ای برای تشخیص این بیماری دارد .

ممکن است در ذهن شما پیش بیاید که چه مشکلی ممکن است به وجود بیاید اگر ما گرفتن فشار خون خود را بر اساس علوم علمی دقیق رعایت نکنیم ؟

گاهی اوقات ممکن است با عدم رعایت اصول صحیح گرفتن فشار خون ، فشار خون فردی که طبیعی است را غیر طبیعی نشان دهد اما این موضوع دلیلی بر آن نیست که نباید این عمل در منزل انجام شود .

توصیه پزشکان و همچنین تحقیقات جدید نشان دهنده آن است که این عمل اگر به طریقه درست انجام شود می تواند بسیار کمک کننده باشد هم برای خود بیمار و هم برای سیستم درمانی  و هم برای پزشک آنها.

عکس گرفتن فشار خون در منزل
عکس گرفتن فشار خون در منزل

اصولی که باید برای گرفتن فشار خون در منزل رعایت کنید

  1. اگر مثانه پر است حتما آن را خالی کنید زیرا که می تواند فشار خون را ۱۰ تا ۱۵ میلی متر جیوه بالاتر نشان دهد
  2. اگر کف پاهایتان را به درستی روی زمین قرار ندهید و یا تکیه گاه خوبی برای پشت خود نداشته باشید می تواند فشار خونتان را ۶ تا ۸ میلی متر جیوه بالاتر نشان دهد
  3. قرار دادن پاها روی یکدیگر می تواند فشار خونتان را ۲ تا ۸ میلی متر جیوه بالاتر نشان دهد
  4. اگر دستتان آویزان باشد یا آن را با دست دیگرتان نگه دارید می تواند فشار خونتان را تا ۱۰ میلی متر جیوه بالاتر نشان دهد پس بهتر است که بازویتان را روی دسته مبل قرار دهید به طوری که هم سطح قلبتان قرار بگیرد
  5. گرفتن فشار از روی لباس می تواند فشار خونتان را ۵ تا ۱۵ میلی متر جیوه بالاتر نشان دهد.

آموزش عملی گرفتن فشار خون در منزل

زمانی که می خواهید فشار خون فردی را بگیرید دست راست یا چپ فرقی نمی کند فقط باید دست فرد موازی قلب او قرار گیرد . در هنگام گرفتن فشار خون دو حالت وجود دارد یا دستگاه فشار خون با گوشی در اختیار دارید یا ندارید.

حالت اول

در حالت اول دستگاه گوشی در اختیار داریم

در این حالت کاف یا بازوبند فشارسنج را جوری در روی دست مصدوم قرار می دهید که دو شلنگ دستگاه موازی ساعد مصدوم قرار بگیرد . استاندارد آن است که بازوبند فشارسنج یا کاف دستگاه بالاتر از چین آرنج بسته شود . نه باید آنقدر سفت بسته شود که سیستم خون رسانی دست مصدوم را دچار مشکل کند و نه آن که خیلی شل باشد .

حالت دوم

در مرحله دوم در زیر کاف و روی نبض قرار می دهیم .

 پرستاری در منزل طبیب اول  ، با دارا بودن  کادر درمانی و پرستاران حرفه ای و مجرب می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان با مجهزترین دستگاه های پزشکی و درمانی، انجام دهد.

به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های انتهای مقاله تماس حاصل نمایید

حالت سوم

در مرحله سوم شیر قسمت تلمه را می بندیم در حالتی که آن را به سمت خودتان قرار می دهید .

در مرحله چهارم گوشی را در گوش گذاشته و صدای نبض مصدوم را می شنویم . در این مرحله شروع به باد کردن یا تلمبه کردن می کنیم . هنگامی که باد می کنیم عقربه مانومتر رو به بالا حرکت می کند .

در شرایط معمول چیزی در حدود ۱۸۰ میلی متر جیوه آن را باد می کنیم . در این مرحله دیگر صدای ضربان نبض مصدوم را نمی شنوید . در اینجا آرام شیر تلمبه را باز می کنیم اولین ضربه نبضی که در گوشتان می شنوید چک می کنید که این عقربه روی کدام عدد قرار می گیرد. این عدد فشار سیستولیک یا بالای شما است .

وقتی فشار سیستولیک شروع به زدن کرد این ضربه ادامه پیدا می کند و هر کجا که دیگر این صدا رانشنیدید دوباره عدد مربوطه را می خوانید که این عدد فشار دیاستولیک یا فشار پایین شما است .

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، واحد۵

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی همیشگی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − یک =