چگونه در زمستان سرما نخوریم؟

سرماخوردگی در زمستان

هر فردی در طول سال به طور میانگین ۳ الی ۴ بار به سرماخوردگی مبتلا می شود. پس چگونه در زمستان سرما نخوریم؟

آبریزش بینی، عطسه و سرفه، کم اشتهایی، بدن درد، تب و لرز و… از علائم ناخوشایند این بیماری می باشند.

همه ی ما تجربه ی سرماخوردگی در زمستان را داشته ایم. شاید شما هم فکر می کنید که سرما منشاء اصلی سرماخوردگی در فصول سرد است. اما واقعا سرما باعث سرماخوردگی می شود؟

پاسخ به سوال فوق منفی می باشد. زیرا این بیماری از طریق انتقال ویروس ایجاد می شود.

اگر تمایل دارید تا از علت سرماخوردگی و راهکارهای جلوگیری از ابتلا به این بیماری آگاه شوید، با ما همراه باشید.

چگونه سرما نخوریم؟

شایع ترین راه انتقال سرماخوردگی در زمستان ، از طریق سرفه و عطسه می باشد. فردی که به سرماخوردگی مبتلا باشد، حامل ویروس این بیماری است. بنابراین هنگام عطسه و سرفه ویروس سرماخوردگی از دهان این فرد به هوای اطراف پخش می شود که این امر باعث انتقال این بیماری به اطرافیان این فرد می شود.

از طریق یک سری اقدامات بهداشتی پیشگیرانه  و راه های پیشگیری از سرماخوردگی می توان از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کرد یا دوره ی نقاهت این بیماری را کاهش داد.

جلوگیری از سرماخوردگی
راه های جلوگیری از سرماخوردگی
  1. از لمس و دست زدن به سطوح آلوده اجتناب کنید.

یکی از راه های مهم پیشگیری از سرما خوردگی دست زدن به سطوح آلوده به میکروب سرماخوردگی می تواند بستری مناسب برای ایجاد این بیماری را فراهم آورد. حال اگر فردی که سطوح آلوده را لمس کرده است به چشم ها و مجاری تنفسی اش دست بزند، میکروارگانیسم های بیماری زا به بدن فرد منتقل می شوند و او را بیمار می کنند.

جالب است بدانید، معمولا این میکروارگانیسم های بیماری زا توانایی زنده ماندن به مدت ۲۴ ساعت را دارند و به همین منظور توصیه می شود اگر فردی سرماخورده در اطراف شما وجود دارد، از دست زدن به سطوح مختلف پرهیز کنید تا از انتقال این ویروس به بدن خود جلوگیری بعمل آورید.

 مرکز پرستاری در منزل طبیب اول  ، با دارا بودن  کادر درمانی و پرستاران حرفه ای و مجرب می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان با مجهزترین دستگاه های پزشکی و درمانی، انجام دهد.

به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های انتهایی مقاله تماس حاصل نمایید

  1. شستشوی منظم دست ها با آب و صابون

این کار راهکاری موثر در برطرف کردن آلودگی ها می باشد. در هنگام شستن دست ها دقت کنید که لا به لای انگشتان و زیر ناخن ها کاملا تمیز شود.

اگر دسترسی به آب و صابون نداشتید می توانید از محلول های شستشو که حداقل ۶۰ درصد الکل دارند برای شستشو و پاکسازی دست های خود استفاده کنید.

  1. ضدعفونی کردن سطوح آلوده به ویروس

از این طریق می توانید سطوح را از وجود میکروارگانیسم های بیماری زا، پاک کنید تا از انتقال سرماخوردگی در زمستان، از این طریق جلوگیری کنید. سطوحی که بیشتر در معرض لمس هستند را در اولویت قرار دهید.

۴. تقویت بدن برای جلوگیری از سرماخوردگی

تغذیه از مواد مغذی و میوه و سبزیجات می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. به دنبال این امر سد دفاعی بدن در مقابل ورود میکروارگانیسم های بیماری زا قوی می شود و احتمال ابتلای فرد به بیماری کاهش می یابد.

جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا

معمولا راه موثر در جلوگیری از ابتلا به این بیماری، واکسیناسیون به موقع می باشد. همچنین با رعایت نکات بهداشتی نیز می توان احتمال ابتلا به این بیماری را تا حد زیادی کاهش داد.

استراحت و خواب کافی از موارد موثر دیگری است که باعث می شود خطر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی کاهش یابد.

تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا
تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا

نتیجه گیری

در انتها شما عزیزان می توانید با تقویت سیستم ایمنی از طریق تغذیه ای مناسب، انجام فعالیت های ورزشی و رعایت نکات مراقبتی و بهداشتی از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در زمستان جلوگیری کنید.

امروزه با گسترش دانش پزشکی و راهکارهای مفید درمانی و پرستاری، می توانید درصورت سرماخوردگی و ابتلا به آنفولانزا بجای مراجعه به مراکز درمانی و ماندن در صف های طولانی نوبت دهی، از خدمات ویزیت پزشک در منزل (درمان در منزل) کمک بگیرید و همچنین در صورت نیاز از مزایای پرستاری در منزل بهره مند شوید.

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، واحد۵

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی همیشگی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =