فشارخون بالا در افراد دیابتی - طبیب اول

راهکارههای کاهش فشارخون بالا در افراد دیابتی


فشارخون بالا در افراد دیابتی

فشارخون بالا در افراد دیابتی مبحثی قابل توجه می باشد. رگ های خونی که بر اثر رسوبات چربی، تنگ و مسدود می شوند، ورودی کوچک تری برای عبور خون باقی می گذارند.

در حقیقت رگ های خون تنگ شده، همانند این است که شیر آب را باز کنید و انگشت شست خود را جلوی دهانه ی شلنگ آن بگیرید، می بینید که در این حال آب با فشار بالا از دهانه ی شلنگ خارج می شود.

 پرستاری در منزل طبیب اول  ، با دارا بودن  کادر درمانی و پرستاران حرفه ای و مجرب می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان با مجهزترین دستگاه های پزشکی و درمانی، انجام دهد.

به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های انتهای همین محتوا تماس حاصل نمایید.

به این ترتیب، عروق تنگ و باریک شده نیز منجر به فشار خون بالا می شوند. لازم به ذکر است که عوامل دیگری نظیر مشکلات کلیوی و اضافه وزن نیز می تواند سبب فشار خون بالا شوند.

افزون بر مطالب فوق الذکر، بیشتر افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالایی دارند. چنان چه شما بر اثر دیابت متحمل آسیب چشم، مشکلات قلبی عروقی، و مشکلات کلیوی شده باشید، در این صورت افزایش فشار خون می تواند وضعیت آن ها را وخیم تر کند.

حد نرمال فشار خون در افراد دیابتی

باید خاطر نشان کرد که سطح فشار خون با دو عدد و یک ممیز میان آن ها نشان داده می شود. برای مثال: دستگاه فشار خون ممکن است عدد ۸۰/۱۳۰ میلی گرم برجیوه را نشان دهد، این به معنای ۱۳۰ بر روی ۸۰ است. برای بیشتر افراد مبتلا به دیابت، هدف نگه داشتن عدد اول زیر ۱۴۰ و عدد دوم زیر ۸۰ است. مگر اینکه پزشک معالج هدف دیگری را مشخص کند.

چنانچه فشار خون بالا دارید، برای چگونگی کاهش آن بهتر است با پزشک معالج خود مشورت نمایید. پزشک ممکن است مصرف روزانه ی داروهای کنترل کننده ی فشار خون را تجویز نماید. برخی از انواع داروهای فشار خون همچنین به سلامت کلیه تان نیز کمک شایانی خواهد کرد.

فشار خون بالا در افراد دیابتی
فشار خون بالا در افراد دیابتی

پایین آوردن فشار خون دیابتی

با رعایت موارد زیر قادر خواهید بود سطح فشار خون خود را تحت کنترل داشته باشید:

  • تغذیه در افراد مبتلا به فشار خون
  • کاهش مصرف نمک و غذاهای حاوی سدیم بالا
  • کم کردن وزن، چنانچه اضافه وزن دارید
  • انجام فعالیت های بدنی منظم در بیشتر روزهای هفته
  • ترک مصرف سیگار
  • پرهیز از مصرف نوشیدنی های الکلی
تغذیه در افراد دیابتی مبتلا به فشار خون بالا
تغذیه در افراد دیابتی مبتلا به فشار خون بالا

رژیم غذایی افراد دیابتی با فشار خون بالا

لازم به ذکر است فرد مبتلا به دیابت برای برنامه ریزی رژیم غذایی خود حتما باید با پزشک معالج مشورت نماید. معمولاً مصرف مواد غذایی زیر به افراد دیابتی که مبتلا به فشار خون هستند توصیه می شود:

  • مصرف میوه و سبزی

ویتامین، فیبر، آنتی اکسیدان و مواد معدنی از جمله مواد مغذی موجود در میوه و سبزی می باشند. طبق تحقیقات به عمل آمده توسط دانشگاه هاروارد، مصرف مواد مذکور می تواند سطح فشار خون افراد دیابتی را کاهش دهد و به کنترل قند خون آن ها کمک کند.

کربوهیدرات موجود در میوه و سبزیجات نشاسته دار، باید طبق تجویز پزشک یا متخصص تغذیه با در نظر گرفتن شرایط جسمانی و شدت بیماری دیابت در فرد مصرف شوند.

میوه هایی مانند:

سیب، گلابی، اسفناج، گل کلم، بروکلی، بروکسل، فلفل دلمه ای سبز و قرمز، نخود فرنگی و این قبیل میوه ها منبع تغذیه ای مناسبی در افراد دیابتی مبتلا به فشار خون می باشند.

چکیده مطلب

فشار خون بالا در افراد دیابتی می توانند عوارض ناشی از این بیماری را شدت بخشد. به همین دلیل توصیه می شود تمام اقدامات لازم جهت کاهش فشار خون (تا حد نرمال) و کنترل سطح قند خون را مد نظر قرار دهید.

سایر مقالات ارائه شده:

فیزیوتراپی در منزل

پانسمان در منزل

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، واحد۵

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی همیشگی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۳/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =