نگهداری از کودک سندروم داون در منزل

نگهداری از کودک با سندروم داون در منزل

کسب آموزش های لازم برای نگهداری از کودک با سندروم داون در منزل می تواند به والدین این فرزندان در نگهداری از آن ها کمک بزرگی کند.

در طول این راه ممکن است با والدین دیگری که فرزند آن ها سندروم داون دارد صحبت کنید که بسیار برای شما آموزنده می باشد. از این طریق می آموزید که باید انتظار چه چیزهایی را بکشید و همانطوری که فرزند شما رشد می کند، می توانید با پزشکان، تراپیست ها، معلم ها و متخصصین دیگر همکاری کنید.

در طول این پروسه بزرگ، حتی این موضوع می تواند کمک کننده باشد که برای پشتیبانی از کودک خود و حتی مراقبت از خودتان چه کارهایی می توانید انجام دهید.

نگهداری از کودک با سندروم داون در منزل
نگهداری از کودک با سندروم داون در منزل

چگونه خود را پشتیبانی کنید

تمام خانواده ها شادی ها و لذت های خود، استرس و چالش های خود را دارند. اما وقتی که شما یک فرزند با سندروم داون دارید، همه چیز کمی سخت تر به نظر می رسد. به علاوه مدرسه، درس های موسیقی، ورزش ها و شغل ها معمولا با ویزیت های اضافی که با پزشکان و تراپیست ها دارید مخلوط می شود و هزینه ی سرسام آوری برای شما به ارمغان می آورد.

برای نگهداری از کودک سندروم داون در منزل می توانید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

یک سیستم پشتیبانی بسازید

دوستان خود و فامیلتان را دعوت کنید تا در نگهداری به شما کمک کنند . آن ها می توانند به شما اجازه دهند که زمان کوچکی برای خود داشته باشید تا پیاده روی کنید ، کتاب بخوانید ، یا زمانی را برای تنهایی با خود داشته باشید. یک زمان استراحت کوچک حتی اگر خیلی کم باشد می تواند به شما کمک کند تا پدر و مادر بهتری باشید .

درباره چالش خود صحبت کنید

مردم می خواهند به شما کمک کنند ، اما معمولا نمی دانند که چگونه این کار را انجام دهند . به عنوان مثالی ساده ، سخت است که یک شام سالم در کنار میز با تمام این قرار ملاقات ها داشته باشید . دری را باز کنید و به آن ها ایده هایی بدهید از این که چه کاری می توانند انجام دهند.

نگهداری از کودک مبتلا به سندروم داون
نگهداری از کودک مبتلا به سندروم داون
  • لیستی از چیزهایی که نیاز دارید تهیه کنید

دفعه دیگر که کسی به شما می گوید: آیا به کمک من نیاز داری شما آماده خواهید بود تا نیازهای خود را با اطرافیانتان درمیان بگذارید.

  • برای دوستان وقت بگذارید

به طور مثال می توانید در زمان هایی که کودکتان خوابیده است و یا مشغول بازی می باشد، بتوانید وقتی را صرف ریکاوری انرژی خود کنید.

  • به خودتان آسان بگیرید

هر کسی به یک زمان استراحت نیاز دارد. حتی باید در مورد دیدن و کمک گرفتن از یک مشاور فکر کنید. آن ها می توانند به شما در مورد احساساتتان کمک کنند و ابزاری به شما بدهند تا استرس های روزانه را کنترل کنید.

  • از سلامتی خود مراقبت کنید

زمانی که احساس نامطلوب دارید؛ ورزش کردن و مصرف مواد غذایی با کیفیت و مناسب خوردن می تواند به شما در آرام شدن و دور شدن از دغدغه های فکریتان کمک کند. سعی کنید که یک برنامه بسازید و تا آنجا که می توانید به آن مقید باشید.

 پرستاری در منزل طبیب اول  ، با دارا بودن  کادر درمانی و پرستاران حرفه ای و مجرب می تواند، اقدامات درمانی و پرستاری را در منزل برای شما و عزیزانتان با مجهزترین دستگاه های پزشکی و درمانی، انجام دهد.  

به منظور دستیابی به خدمات این مرکز می توانید با شماره های ذیل تماس حاصل نمایید

نتیجه

با این که نگهداری از کودک سندروم داون در منزل کار سختی است اما با مدیریت زمان و کمک گرفتن از دوستان و همچنین استفاده از کمک مشاورین می توانید از پس این چالش برآمده و خانواده ای شاد داشته باشید .

سایر خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی و پرستاری طبیب اول:

اطلاعات تماس و آدرس مرکز طبیب اول

تهران ، خیابان مدنی بالاتر از مترو سبلان – روبروی بانک ملت – نبش خیابان نوری ، واحد۵

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۴-۰۲۱

تلفن:  ۷۷۰۳۳۰۲۶-۰۲۱

مشاوره پزشکی:  ۰۹۱۲۳۳۵۶۳۸۸

مشاوره پرستاری: ۰۹۱۲۸۳۵۶۳۸۸

چنانچه نیاز به مشاوره با کارشناسان ما دارید منتظر صدای گرمتان هستیم

سلامتی روز افزون شما آرزوی همیشگی ماست

مرکز پرستاری در منزل طبیب اول در نقشه گوگل

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 15 =